CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

klik ..klik....klik...

Thursday, August 26, 2010

:..darwishes jd bahan experiment..:

mata kuyu tp lawan mata
apa la yg nanny bebelkan ni???

sejak minggu lps darwishes jd bhn ujikaji mummy dia...cmni kisahnya...tgh dok sembang2 ngn my mum, pastu tanya la, 'dulu susah x ibu nk tdokan kitorg?'...soalan ni timbul sbb pengalaman utk tidokn si kembar ni sgt2 mencabar...segala lagu dondang sayang..pop yeh yeh..nasyid, zikir semua dh dialunkan...smpikan qis boleh buka studio rakaman..peeehhhhh....

pastu my mum said, 'xla..senang je..ibu padamkan semua lampu bg gelap, pastu ibu matikan diri..nnt korang golek2 smpi letih..nnt tertido sendiri..lg2 bila dgr bunyi katak' ting...kepala otak ada lampu tiba2

pastu keesokan harinya, lps berbuka..qis gelapkan bilik..lampu bilik air,lampu tidor semua padam...pastu ada plak bunyi bdk2 kt kwsn ni main mercun...dorg dh gelabah...'hahh...bunyik ape tu??cpt tidooo....'
dengan kelam kabut nye dorg pun menyondol2 cari mane mummy dia...

pastu bunyi lg mercun,sambil menyusu pejam mata...bila dh ok skit,dorg aktif blk..dok berlegar2 dlm bilik, pastu qis pn buat la bunyi ayam gatal ...dorg agak gelabah n seperti biasa terus cari bantal n menyondol kt qis minta ditepuk2 bontotnye...

kesimpulannya, inilah cara paling senang utk tidokn darwishes...hnya amik masa dlm 20 minit je utk tdokn dorg...tp kdg2 klu dorg dh tdo siang 2x,mmg agak payah la nk tdo..dlm setgh jam baru leh lelap...
so sape2 yg rasa nk cuba tdokn anak2 dgn cpt,boleh try cara ni...
SELAMA MENCUBA.....

6 comments:

QuEeN Of 2 Heroes said...

haah kak...sy pun wat cara cam mak akak ckp tu...tutup lampu,pura2 tido...xlama pastu nnti darwish golek2 ar sblh tido gak...hihi

Kaklong @ Izan said...

Anak izan pun susah gak nak tidur...tp kalau naik keta...senangnye lah nak tidur...
Blh gak praktis cr qis...ttp lampu ye...

Sian darwishes...taku2 ngn bunyi ayam gatai...

cintaKusayangMu said...

nad: bagus kn cara tutup lampu cmtu..xde la payah kita nk tdokn dia kn..blk raya nnt cmne lak gayanye..dh la rmi sepupu2 semua..xtau la cmne lak nk buat nnt...

cintaKusayangMu said...

izan: darwishes ni segala bunyi wktu gelak dia takut..ayam gatal,lembu miang..semua dia takut..klu waktu terang2 xde plak takut

ayahdarwishes said...

klau anak2 tu tak tido.... daddy dia tido...hahahaha

Liya said...

Qis, akak mmg guna cara ni utk tidokan si Adam...tapi sebab dia tecit lg, dalam cerah pun akak matikan diri, baru Adam pun tido...hehehe kalo tak, jgn harap Adam nak lelap...

Newer Post Older Post Home