CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

klik ..klik....klik...

Saturday, November 7, 2009

:..bibik a.k.a maid ku..:



salam semua...
hrp2 kaliansss sume sht dan sejhtera slalu...

arini mummy qis nk crite ttg maid kitorg....
alhamdulillah sepnjg sebulan bibik ni bekerja..
xde lg mslh yg dia wat (harap2 biar xkn de mslh la...)

umur bibik ni dh 50 cmtu la..
lbh kurg sebaya ngn nanny darwishes....

bibik ni rajin melayan darwishes...
pantangla nmpk bibik berdiri..msti tarik2 kain bibik mnta dokong...
adeh...ksian tgk bibik...
dh la dorg lg besar dr bibik...
bibik ni hah punyela cekeding...

bibik ni rajin la compare ngn bibik2 yg prnh kje ngn qis...
dia punye rajin la, smpi rumput kt tnh blkg umh tu pn nk dicabut pki tgn...

dia xleh dok diam, dia kate nnt dia ngntukssss....

bibik xtgl ngn kitorg..
umah dia dkt je..
dapur bertemu dapur la kiranye....
klu masa ari cuti dia..
klu nmpk kitorg yg angkt kain kt ampaian..
terkedek2 dia dtg tlg angkt kain...
stiap hari ahad mmg kitorg bg dia cuti separuh ari..
tp jd cm xcuti plak....

harap2 la bibik ni serasi ngn kitorg...
mls dh nk cari bibik..
setakat ni, dia la yg paling ok...

even dia dh tua..tp still bleh lg wat keje n layan darwishes...




9 comments:

Liya said...

tu la...bibik camni hanya 1 dalam 1,000,000 je...Abang kakliya dulu pun 1st time ambik maid jaga anak2 dia, rajin betul...setiap hari umah dia berkilat...Bibik jenis pantang nampak habuk dlm umah...ekekeke

cintaKusayangMu said...

k.liya: tu la kak..bkn sng nk dpt bibik yg ok cmni..harap2 dia ni akan baik selama2nye la..mgkin sbb dia dh veteran n sebatang kara..so dia pk nk cari tempat berteduh la agknye...

b.O.n.d.a said...

bestnye...
alhamdulillah kan? susah nak dapat bibik macam ni..ke, kalau yang muda tu memang tak Ok ye?

cintaKusayangMu said...

bonda: tu la bonda..syukur sgt bibik kali ni xde byk cekadak...
maybe gak la yg muda ni byk songeh skit..yg paling xthn nye nnt demanding melampau2..plak tu ngn gayut hs lg..parah...

Ayu Jaffar said...

yg dulu tu dah balik sabah ye qis.... mintak2 sampai bla2 pun bibik tu mcm tu la ye...

ctm-cak'on said...

ok la tu qis, bibik kamu tu dh serasi dgn 1 family ko kan...semoga bibik ko tu akan terus mcm ni sampai bile2x... ;)

cintaKusayangMu said...

k.ayu: aah kak..bibik tu dh blk sabah...yg ni bagus sgt2..harap2 dia serasi la bersama kitorg..

cintaKusayangMu said...

yam: tq yam..aku pn hrp2 sgt bibik ni ok..xde la aku jenuh nk cari bibik lg..

Priyanka said...

Good post and will look forward to your future update. Thanks

SEO Services

Newer Post Older Post Home